IZVJEŠĆE O REZULTATIMA JEDINSTVENE SVEUČILIŠNE STUDENTSKE ANKETE ZA AK. GOD. 2023./24.

Jedinstvenu sveučilišnu studentsku anketu za ak. god. 2023./24. popunilo je 256 od 400 studenata (64 %). Ukupni broj ispunjenih anketa po svim studijima i godinama PTFOS-a je 5969. Na Prehrambeno-tehnološkom fakultetu ukupni je ocjenjeno 64 nastavnika/suradnika, a prosječna ocjena po svim pitanjima je 4,864, najviša od početka provođenja studentske ankete i druga najviša na Sveučilištu (prosječna ocjena 4,77). Minimalna prosječna ocjena na UNIOS-u je bila 4,65, maksimalna 4,89.


Raspodjela ocjena po svim pitanjima je sljedeća:



  • 23947 odgovora (80,24 %) - odličan

  • 1493 odgovora (5,00 %) - vrlo dobar

  • 583 odgovora (1,95 %) – dobar

  • 187 odgovora (0,63 %) – dovoljan

  • 91 odgovora (0,30 %) – nedovoljan

  • 3544 odgovora (11,87 %) – ne mogu procijeniti


Prosječne ocjene po pitanjima su bile sljedeće:



  • Je li nastavnik/suradnik dostupan za konzultacije?

    • 4,935 (prosjek UNIOS 4,802; 2./18. na UNIOS-u)



  • Jesu li nastavni materijali kvalitetni i dostupni?

    • 4,806 (prosjek UNIOS 4,721; 3./18. na UNIOS-u)



  • Jesu li predavanja/vježbe jasne i razumljive?

    • 4,774 (prosjek UNIOS 4,698; 4./18. na UNIOS-u)



  • Održava li nastavnik/suradnik redovito nastavu?

    • 4,955 (prosjek UNIOS 4,849; 1./18. na UNIOS-u)



  • Je li nastavnik/suradnik korektan u ocjenjivanju?

    • 4,853 (prosjek UNIOS 4,769; 2./18. na UNIOS-u)




Prema prosječnim ocjenama vidljivo je da PTFOS visoko kotira na Sveučilištu po svima stavkama, te je u svim segmentima prosječna ocjena iznad prosjeka Sveučilišta.


Raspodjela odgovora po pitanju diskriminacije studenata je sljedeća:


Smatrate li da ste tijekom studiranja doživjeli nešto od navedenog u odnosu s nastavnicima, suradnicima, administrativnim ili drugim osobljem:



  • bili u nepovoljnijem položaju u odnosu na druge studente, a da sa sigurnošću možete tvrditi da je to bilo zbog vaše nacionalne ili etničke pripadnosti, vjeroispovijesti, spola, tjelesnih karakteristika ili invaliditeta, seksualne orijentacije, bračnog ili imovinskog statusa, političke ili vrijednosne orijentacije – 1 student, 0,39 % (UNIOS 146 studenata, 1,54 %)

  • uznemiravanje (neželjeno ponašanje bilo koje vrste usmjereno prema Vama) zbog vlastite nacionalne ili etničke pripadnosti, vjeroispovijesti, spola, tjelesnih karakteristika ili invaliditeta, seksualne orijentacije, bračnog ili imovinskog statusa, političke ili vrijednosne orijentacije – 1 student, 0,39 % (UNIOS 87 studenata, 0,92 %)

  • neželjena ponašanja (verbalna ili neverbalna) koja su seksualne naravi - 1 student, 0,39 % (UNIOS 59 studenata, 0,62 %)

  • svjedočili bilo kakvom ponašanju za koje odgovorno možete tvrditi da je bilo diskriminacija, uznemiravanje ili seksualno uznemiravanje na temelju gore navedenih osobina - 5 studenata, 1,94 % (UNIOS 198 studenata, 2,09 %)


Neke od predloženih aktivnosti koje će se poduzeti u smjeru poboljšanja nastavnog procesa su kako slijedi:



  • dodatno objasniti kriterij usmenog ocjenjivanja na pojedinim kolegijima

  • formiranje grupa prema drugačijim kriterijima, tj. prema predznanju studenata

  • povećanje satnice seminara pojedinih kolegija – predviđeno revidiranjem studija

  • nadopuna nastavnog materijala kako bi studentima osigurali bolje razumijevanje i dostupnost istog te im približiti praktične spoznaje iz industrije i rješavanje problematike s kojom se tehnolog svakodnevno susreće

  • unapređenje nastavnog procesa kroz inovacije nastavnih sadržaja

  • dostupnim najnovijim istraživanjima i trendovima težiti k daljnjem unapređenju nastave

  • veći broj zajednički riješenih zadataka

  • povećati broj riješenih zadataka i postaviti na Merlin

  • poboljšanje kvalitete nastavnih materijala

  • uvođenje novih primjera iz znanstvenih istraživanja i informacija o aktualnim trendovima u znanstvenim područjima

  • uvođenje preliminarnih provjera znanja studenata (ulaznih kolokvija) kao uvjet za pristupanje praktičnome radu u laboratorijskoj nastavi

  • i dalje organizirati grupne konzultacije

  • uvesti dodatne kolokvije kako bi se omogućilo polaganje ispita iz više dijelova


Neke od poduzetih radnji nakon iz prethodnog anketiranja



  • nastava (predavanja, seminari i laboratorijske vježbe) se održavala u potpunosti redovito te su svi nastavni materijali dostupni studentima preko mrežne stranice Fakulteta

  • svi djelatnici Katedre su bili dostupni studentima i u terminu i van termina konzultacija

  • uvođenje pet kolokvija za provjeru stečenih znanja i vještina u rješavanju računskih zadataka, umjesto dva parcijalna ispita

  • nastavni materijali su bili ažurirani

  • poticanje studenata na konzultacije

  • organizacija grupnih konzultacije periodički – stehiometrija, pisani dio ispita, teorija

  • još veća dostupnost nastavnika za konzultacije, slušanje ispita i sl.